Kindercoach – Barbara

Leren door bewegen en spel

Leren door beweging en spel

     
En nu gaan we het anders doen!

Iedere dag zet je je beste beentje voor om jouw kind te helpen om het lezen onder de knie te krijgen.
En met de dag wordt het lastiger om je kind te motiveren om door te gaan met blijven oefenen.

 Ben jij er ook zo klaar mee dat je kind, ondanks al die úúúren oefenen maar niet vooruitkomt in het lezen?
Is jouw kind daar ook zo klaar mee?

Ik ben er voor jouw kind uit groep 3, 4 of 5, die achterloopt in het lezen.

Ik ben er voor jouw kind waarvan je ziet dat het richting dyslexie gaat, of waar het kind al een dyslexieverklaring heeft en de training voor dyslexie geen zoden aan de dijk heeft gezet.

Ik ben er voor jouw kind waarvan je weet dat er een dyslexieonderzoek moet gaan komen, maar het dúúrt nog zo lang.

Dan ben je dus nog zóveel mislukte CITO-toetsen verder, vóórdat die dyslexietoets gedaan kan worden. Met alle negatieve gevolgen voor je kind.

JE KAN NÚ AL IETS DOEN.

Het hoeft niet zo te zijn, maar je hebt grote kans dat jouw kind ook moeite heeft met rekenen, aardrijkskunde, geschiedenis of biologie.
Het wordt allemaal met veel geschreven taal aangeboden.

Herken je je kind in deze beschrijving?

LATEN WE DÁÁR DAN BEGINNEN.

Taalproblemen hebben er alles mee te maken dat jouw kind te veel onrust heeft in het lijf.
Omdat de ogen en de hersenhelften nog niet lekker samenwerken.

De oorzaak hiervan heb ik zó boven tafel.
Dus kom met jullie kind eens langs voor een gratis QuickScan, een miniscreening van een half uur. Hierin maken we ook kennis met elkaar en ontdekken we of wij een match zijn.

Na die gratis miniscreening kan ik jullie vertellen wat er nodig is om verder te komen.
Het is vrijblijvend; Je mag het aannemen, maar je hoeft het niet te doen.

HIER ZIT WÉL DE SLEUTEL.

Als we met elkaar aan de slag gaan, stuur ik jullie een vragenlijst per mail, die jullie ingevuld aan mij terugsturen, voorafgaand aan een intakegesprek.

In dit intakegesprek gaan we verder in op vragen die jullie hebben aan mij en dingen die mij zijn opgevallen bij jullie antwoorden.
Zo leren we elkaar nog beter kennen en kunnen we samen met je kind aan de slag gaan.

Aansluitend maken we 8 vervolgafspraken verspreid over 5 maanden.
De afspraken zijn voor een uitgebreide screening, 5 vervolgsessies waarin we heel gericht aan de slag gaan, een evaluatie moment met jullie en een afspraak om het geleerde te vieren en het traject af te ronden met je kind.

Die afspraken plannen we meteen als we besluiten met elkaar in zee te gaan, omdat we dan in een goed ritme in de tijd werken.
Dat is voor jullie handig, én voor mij handig.
Dit is om je kind en mij een kans te geven om jullie het allerbeste te bieden.

Om te weten waar nog werk gedaan moet worden in de samenwerking van het lijf en brein van je kind doen we eerst een uitgebreide screening.
Daar nemen we anderhalf uur de tijd voor.
We gaan écht heel goed kijken naar die oogbewegingen en hoe het lijf functioneert.
We doen met deze screening een nulmeting. 

We kunnen grote stappen maken.
Het lijf heeft tijd en oefening nodig om bewust te worden van wat het te leren heeft. We plannen de oefensessies hier om de drie weken.
We oefenen niet alleen hier in de praktijk, maar ook thuis moeten jullie tussen die drie weken oefeningen gaan doen.
Leuke oefeningen, maar je moet ze wel doen!

Tijdens de oefensessies werken heel gericht aan de bewegingspatronen die nog geoefend moeten worden; met veel beweegspelletjes gaan we aan de slag en zorgen vooral voor het plezier en variatie in die spelletjes.
Deze oefeningen krijgen ze digitaal op kaartjes mee naar huis om daarmee verder te oefenen.
In iedere sessie is naast het werken met het lichaam ook tijd om stil te staan bij behoeften van je kind op sociaal emotioneel vlak.
Dit wordt deels ook geoefend met de fysieke oefeningen en we werken ook met kaartspelletjes of creatieve werkvormen om deze behoeften inzichtelijk te maken.

Eén van de onderdelen van het werken met mij, is dat ik een overleg heb met de leerkracht van je kind.
Ik sta voor de best mogelijke kwaliteit.
Daarbij is communicatie heel belangrijk.

Het werk dat moet worden gedaan moet geen last worden voor de leerkracht, maar een ontlasting voor je kind, voor jou én de leerkracht.

Als ik dat contactmoment met de leerkracht niet zou doen, loop je kans dat alles wat het kind bij mij en thuis leert, op school teniet wordt gedaan.
Niet uit onwil, maar door slechte communicatie.

Ik wil er met dit overleg voor zorgen dat jij gehoord en gezien wordt door de leerkracht op de juiste manier; ik help je het verhaal helder te krijgen richting school, waar jouw kind vastloopt en hulp en begeleiding bij nodig heeft.

Ik weet namelijk als geen ander hoe vreselijk irritant het kan zijn als een ouder steeds maar komt ‘klagen’ bij een leerkracht.
Ik weet óók hoe vervelend het is als je als ouder op school geen voeten aan de grond krijgt.

Geloof me, ik ken beide kanten. Ik ben ook een moeder van een kind waarbij het lezen echt niet vanzelf ging én door mijn ruime ervaring als leerkracht in het basisonderwijs weet ik hoe leerkrachten gesprekken met ouders als lastig kunnen ervaren.

Het contactmoment met de leerkracht plan ik na de eerste oefensessie met je kind.

Dus, als je met mij in zee gaat, dan ga ik ervoor zorgen dat jouw kind weer lekker gaat functioneren.
Daarmee zeg ik niet dat je kind de beste resultaten die ooit behaald zouden kunnen worden, gaat behalen.
Ik zeg dat jouw kind de beste resultaten gaat behalen die bij jouw kind passen, die jouw kind verdient.
Aan het eind van het traject weet je kind hoe zijn lichaam kan samenwerken met het brein; hoe het lichaam kan worden ingezet om stevig in de schoenen te staan, klaar voor het leren van nieuwe, schoolse vaardigheden.
Je kind hoeft immers niet meer na te denken hoe hij zijn lichaam moet beheersen en gebruiken, maar kan dat zonder daarbij na te denken.
Daarnaast kan je kind behoeftes aangeven die hij heeft om ontspannen de wereld in te stappen. Het is voor je kind duidelijk wie of wat hij kan inschakelen als er hulp nodig is.
Daarnaast kijk ik met je mee hoe jij in de driehoek ouder – kind – school het prettigst functioneert.

DIT IS WAT JE KRIJGT:

We gaan 5 maanden met elkaar aan de slag.
In die 5 maanden tijd hebben we de volgende afspraken;

  • Een gratis mini-screening en kennismaking van een half uur
  • Intakegesprek met jullie waarin we de vervolgafspraken meteen plannen
  • Eerste afspraak met de uitgebreide screening; aansluitend krijg je al wat oefeningen mee om mee te starten. Deze screening duurt anderhalf uur
  • Vrij snel daarna een afspraak voor een vervolgsessie; alle vervolgsessies duren een uur
  • Na de eerste vervolgsessie neem ik contact op met de leerkracht van je kind
  • Tijdens de volgende sessies gaan we verder met het oefenen van de bewegingen die jouw kind nog te leren heeft
  • Na 5 maanden kijken we waar we staan en of er méér oefening nodig is met een evaluatiegesprek
  • Als we concluderen dat je kind stevig in de schoenen staat, sluiten we dat af met een moment om te vieren wat je kind heeft bereikt

DE TOTAALPRIJS VAN DIT AANBOD IS € 697,00

In principe factureer ik maandelijks; dit betekent een bedrag van €139,40 per maand. Uiteraard mag je het hele bedrag ook in één keer overmaken.

WAT DENK JE?

Dit is wat mijn kind en ik nodig hebben?
Neem dan nú contact met me op voor het plannen van die gratis kennismaking en miniscreening!

Stuur een berichtje aan info@kindercoachbarbara.nl

Of bel me op 06 – 402 412 87

Als je bij mij komt, levert dat je kind het volgende op:

Dat je kind bewust is van eigen gedachtes en gevoelens.

Dat je kind daardoor beter in zijn vel zit omdat hij inziet wat zijn/haar kwaliteiten zijn.

Dat je kind deze gedachtes en gevoelens onder woorden kan brengen.

Een gratis kennismakingsgesprek?